Little Red Riding Hood – Czerwony Kapturek Wersja Nowoczesna

W czwartek, 24 października, uczniowie klas II – V uczestniczyli w spektaklu polsko-angielskim „Czerwony Kapturek – Wersja Nowoczesna”. Wydarzenie odbyło się w Sali Teatralnej przy Kościele Świętej Jadwigi Królowej w Krakowie, a sztukę wystawiła grupa aktorów z Centrum Teatralnego. 

Dzięki przedstawieniu uczniowie mieli świetną okazję do kontaktu z językiem angielskim w dość niekonwencjonalny sposób, od chwilowego oderwania się od rzeczywistości – tak bardzo przepełnionej nowoczesnymi technologiami – do przeniesienia się w świat tradycyjnych bajek. Temu wszystkiemu towarzyszyła duża dawka śmiechu i humoru.

Little Red Riding Hood (Czerwony Kapturek) to baśniowa historia, którą w Polsce znamy z wielu wersji literackich i teatralnych. Nie ma dziecka, które nie zna opowieści o Czerwonym Kapturku, wilku i babci. Dlatego nawet w angielskiej wersji tej bajki, jeśli uczniowie coś przeoczą lub czegoś nie zrozumieją, mogą łatwo wczuć się w tę historię. Przedstawienie przygotowane zostało w zabawnej, pomysłowej i nowoczesnej formie, z małą dawką bajkowego morału, wzbogacone wesołymi piosenkami.

Wersja Nowoczesna Czerwonego Kapturka zaczyna się niekonwencjonalnie. Czerwony Kapturek nie chce iść do szkoły, ponieważ czeka ją ciężka klasówka. Wymyśla, że musi odwiedzić chorą babcię. O tym, jak wiele kłopotów wywoła niepotrzebne kłamstwo, oraz że wagarowanie nie popłaca, dowiadujemy się z tej historii.

Celem przedstawienia było doskonalenie znajomości języka angielskiego poprzez bezpośredni kontakt z językiem obcym. Jednocześnie uczniowie przeżywali artystyczne doznania na profesjonalnym aktorskim poziomie. Doskonała proporcja między językiem polskim i angielskim pozwoliła na zrozumienie sztuki, a gra aktorów przy użyciu lekkiej i zabawnej formy wzbogaciła naukę języka angielskiego i dostarczyła dzieciom pozytywnych wrażeń. Dobrze dobrane słownictwo oraz proste formy czasu teraźniejszego i przeszłego dostosowane były do uczniów na poziomie podstawowym.

Sztuka bardzo przypadła do gustu naszym uczniom. Z zaciekawieniem śledzili oni wydarzenia na scenie oraz aktywnie wykazywali się znajomością języka angielskiego w trakcie spektaklu. Udział w przedstawieniu dostarczył uczniom wielu pozytywnych wrażeń oraz w dużym stopniu przyczynił się do satysfakcji ze znajomości języka angielskiego, co z pewnością przełoży się na pozytywne nastawienie do dalszej nauki tego języka. Z niecierpliwością czekamy na kolejny spektakl.

                                                                                                    Anna Calik

NA GÓRĘ